Білгород-Дністровський морський торговельний порт планують перетворити на ключовий транзитний вузол, який з’єднає вантажні потоки з Азії до країн Європейського Союзу. Завершення реконструкції інфраструктури заплановане на кінець 2025 року, а маршрут проляже територіями України, Молдови та Румунії.
За словами першого заступника директора порту Ігоря Білика, новий залізничний шлях до румунського міста Галац становитиме 320 кілометрів, з яких 182 км пройдуть через Україну, 129 км – через Молдову та ще 9 км – по території Румунії.
Реконструкція 230 км залізничної інфраструктури обійдеться у 108 мільйонів євро. Проєкт підтримують Європейський інвестиційний банк та ЄБРР, а виконавцем робіт виступає казахстанська компанія ТОВ «Теміржол жендеу», що входить до групи «Чамор Менеджмент».
“Цей маршрут дозволить створити ефективний логістичний коридор між Азією та ЄС, скоротивши час доставки та знявши обмеження на масу і швидкість руху поїздів”,
– зазначив Ігор Білик.
Реконструкція інфраструктури дозволить збільшити швидкість руху потягів до 90 км/год, що позитивно вплине на безпеку та ефективність перевезень. Завдяки модернізації, порт отримає нові можливості для участі у міжнародних вантажних перевезеннях.
Білгород-Дністровський порт уже раніше виставляли на приватизацію, що підкреслює його стратегічне значення для розвитку логістики в південному регіоні України. У перспективі він може стати важливим елементом європейської транспортної мережі.