Новий закон про автоцивілку, що змінилось

Авто

У червні 2024 року Президент України підписав новий Закон “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”, який набуде чинності з 1 січня 2025 року. Цей закон спрямований на вдосконалення ринку обов’язкового страхування автоцивільної відповідальності (ОСЦПВ) та підвищення рівня захисту прав споживачів, наближаючи українське законодавство до європейських стандартів. Спеціалісти сервісу страхування https://www.e-polis.net.ua/ допомогли нам розібратись в цьому питанні.

Ключові зміни, передбачені новим законом:

  1. Підвищення страхових сум. Закон передбачає поступове збільшення максимальних розмірів страхових виплат до рівня, встановленого в країнах Європейського Союзу. Це означає, що потерпілі в ДТП отримуватимуть більші компенсації за завдану шкоду.
  2. Скасування державного регулювання цін на поліси. Вартість полісів ОСЦПВ більше не регулюватиметься державою. Страхові компанії визначатимуть індивідуальну ціну для кожного страхувальника, враховуючи його персональну історію, зокрема наявність чи відсутність ДТП у минулому.
  3. Обов’язкове пряме врегулювання збитків. Потерпілі в ДТП зможуть звертатися за компенсацією безпосередньо до своєї страхової компанії, з якою укладено договір, а не до страховика винуватця ДТП. Це спростить та прискорить процес отримання страхових виплат.
  4. Розрахунок виплат без урахування зносу. Для автомобілів віком до 5 років розрахунок вартості ремонту здійснюватиметься без урахування зносу деталей, тобто використовуватимуться ціни на нові запчастини. Для авто старше 5 років враховуватимуться запчастини-аналоги.
  5. Скасування франшизи. Новий закон забороняє застосування франшизи у договорах ОСЦПВ, що означає, що страхувальники більше не будуть самостійно покривати частину збитків.
  6. Збереження пільг для окремих категорій громадян. Знижки на поліс ОСЦПВ у розмірі 50% залишаються чинними для учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності, осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи (I та II категорії), пенсіонерів та осіб з інвалідністю I групи. Ці пільги застосовуються до транспортних засобів з об’ємом двигуна до 2500 см³ або потужністю до 100 кВт (для електромобілів), які не використовуються для надання платних послуг з перевезення.
  7. Скасування ліміту страхового відшкодування за європротоколом. Ліміт виплат за європротоколом буде скасовано, що дозволить потерпілим отримувати повну компенсацію без необхідності виклику поліції на місце ДТП. Водночас Національний банк України може встановити новий ліміт у майбутньому.
  8. Удосконалення системи управління МТСБУ. Закон передбачає реформування Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) з метою підвищення ефективності його роботи та забезпечення прозорості у прийнятті рішень. Це включає впровадження дворівневої системи корпоративного управління, формування нових органів управління та контролю, а також удосконалення системи нагляду за діяльністю МТСБУ.

Висновок

Новий закон про ОСЦПВ спрямований на покращення якості страхових послуг в Україні, підвищення рівня захисту потерпілих у ДТП та адаптацію національного законодавства до європейських стандартів. Водіям варто ознайомитися з нововведеннями та врахувати їх при оформленні страхових полісів у 2025 році.

Не забудьте оформити автоцивілку на https://www.e-polis.net.ua/

IPAG