Запуск і супровід компанії (ТОВ): що потрібно знати

Бізнес

Відкриття власної компанії – серйозний крок для підприємців, який може стати початком успішного та процвітаючого бізнесу. Але лише за умови, що процес реєстрації фірми було здійснено правильно та з чітким дотриманням ключових законодавчих вимог.

Оформити ТОВ в Україні можна за місцем юридичної адреси компанії шляхом подання пакету документів нотаріусу чи іншій особі, що має повноваження на здійснення відповідних дій. Так, реєстрація ТОВ у Києві здійснюється лише для фірм, що працюють в місті й області. Можна оформити компанію й онлайн в «Дії» (виключно на основі модельного статуту).

Підготовка до реєстрації ТОВ

Перш ніж подавати пакет документів реєстратору, потрібно підготуватися до оформлення бізнесу, визначившись з наступними аспектами:

  1. Назва компанії – має бути унікальною, українською та/чи англійською мовою.
  2. Юридична адреса – може бути власне приміщення чи орендований офіс.
  3. КВЕДи, що відповідають видам діяльності, які вестиме фірма.
  4. Режим оподаткування та група (для спрощеної системи).
  5. Власники – особи, які володітимуть частками компанії та матимуть право голосу у прийнятті рішень, розподілі доходу.
  6. Розмір статутного капіталу, принцип розподілу часток між співзасновниками.

Процедура реєстрації компанії

Визначившись зі всіма параметрами, треба провести збори майбутніх власників і зафіксувати рішення щодо бажання відкриття ТОВ у протоколі. Він входить в пакет документів разом з відомостями про учасників, розробленим для компанії статутом та ін.

Заява та документи подаються державному реєстратору під час особистого візиту чи поштою, який розглядає їх впродовж 3-5 робочих днів. В разі успішного оформлення заявник отримує виписку з ЄДР, яка підтверджує внесення всіх даних про нове товариство в державний реєстр.

Можна подати заяву та документи через «Дію» онлайн, але такий спосіб передбачає певні обмеження та можливість оформити ТОВ виключно з модельним статутом. Тобто, компанія функціонуватиме на основі шаблонного документу, а не індивідуального, створеного спеціально для товариства, з урахуванням потреб і побажань співвласників.

Ведення бухгалтерії ТОВ

Кожна компанія в процесі діяльності повинна забезпечити коректне та своєчасне ведення бухгалтерського обліку, а також кадрового, військового. Ведення бухгалтерського обліку ТОВ зазвичай включає:

  • Облік всіх фіноперацій, фіксацію доходів, супровід первинними документами.
  • Формування та своєчасне подання до ДПС звітності, обчислення і сплату всіх податків.
  • Створення статистичної звітності, що передбачена законом для підприємств.
  • Ведення кадрових документів (накази, зарплатні відомості, щомісячна звітність до ДПС) та військового обліку, якщо в ТОВ працюють військовозобов’язані.
  • Обслуговування та облік РРО/ПРРО, акцизу, ПДВ, супровід зовнішньоекономічної діяльності тощо.
  • Виконання інших обов’язків, точний список яких залежить від специфіки бізнесу.

Штатний спеціаліст чи аутсорс бухгалтерії

Для ведення бухгалтерії компанії потрібен фахівець – тут власними силами точно не обійтись. Можна найняти спеціаліста в штат. Таке рішення передбачає високі витрати (виплата щомісячної зарплатні, оплата оренди офісу, купівля техніки, доступів до ПЗ та ін.) і не завжди гарантує відмінну якість.

Кращим рішенням стане аутсорс бухгалтерії – повна передача всіх завдань з обліку спеціалізованій фірмі, досвідчені фахівці якої надають послуги різним компаніям. Витрати в такому випадку знижуються на 40-45%, якість гарантується укладеним договором, а вирішення всіх проблем аутсорсингова фірма бере на себе.

IPAG